Tähän blogiin ovat kommentit myös tervetulleita. Jos vaikka joku huomaa , että olen tehnyt jotakin hölmöä, niin saa sanoa...
Jotain omia virityksiäkin olen lisäillyt, esimerkiksi kytkimille pyörimisenestopatentin. Näissä virta ja standby-kytkimissä ei ollut mitään nastaa, jolla ne olisi voinut lukita etulevyyn. Tämmöisten muttereilla on taipumus löystyä, jolloin kytkin hölskyy ja pyörii ympäri, joten lukitsin ne toisiinsa ja etulevyyn alumiinikulmaraudalla.
Johdot lisääntyvät pikkuhiljaa, ja nyt loppui tinakin. Sitä kuluu aivan älyttömän paljon, turretnastoihin menee tinaa aivan erilailla kuin piirilevykytkennöissä.
Alla olevassa kuvassa näkyy tämänhetkinen tilanne, oliskohan jo puolet piuhoista kiinni...
Se on "jännitteenvalintakytkin", jonka jätin takaseinästä pois, kun se oli niin kallis. Jos joskus sellainen ihme tapahtuu, että jännitettä pitää muuttaa, niin sen voi tehdä helposti ruuvimeisselillä sokerinpalalla johtoa siirtäen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti